ΑΕΝ και ΝΑΥΤΟΛΟΓΗΣΗ ΤΩΝ ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΔΟΚΙΜΩΝ ΠΛΟΙΑΡΧΩΝ Άμεση ανάγκη επίλυσης του προβλήματος πραγματοποίησης των εκπαιδευτικών ταξιδιών σπουδαστών

Αθήνα, 2 Ιουλίου 2012
                                                                                                                        

 -  Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου 

- Υ.Π.τΠ./Διεύθυνση Εκπαίδευσης Ναυτικών
-  Διοικήσεις και Διευθύνσεις ΑΕΝ
-  ΜΜΕ

Άμεση ανάγκη επίλυσης  του προβλήματος πραγματοποίησης των εκπαιδευτικών ταξιδιών  σπουδαστών ΑΕΝ   και ΝΑΥΤΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΩΝ ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΔΟΚΙΜΩΝ ΠΛΟΙΑΡΧΩΝ

  
Σε έκθεση της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών το 2010, με θέμα: «Μελέτη για τον εκσυγχρονισμό της παρεχόμενης Εκπαίδευσης στους Έλληνες Αξιωματικούς Εμπορικού Ναυτικού (Πλοιάρχους – Μηχανικούς) και η προσαρμογή τους στα διεθνή δεδομένα», διατυπώνεται μεταξύ άλλων ότι «λείπουν 4.100 Έλληνες αξιωματικοί από τα ελληνικά καράβια», ενώ για να λυθεί το πρόβλημα «θα πρέπει να εισάγονται κατ’ έτος στις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού (ΑΕΝ) 1.130 Πλοίαρχοι και 870 Μηχανικοί».
Σε ανάλογες μελέτες διαπιστώνεται ότι ο παγκόσμιος στόλος θα χρειασθεί περίπου 42.700 νέους αξιωματικούς έως το 2013. Συνολικά, φέτος για το ακαδημαϊκό έτος 2012-2013 προβλέπεται η εισαγωγή, συνολικά  955 σπουδαστών στις ΑΕΝ (561 Πλοίαρχοι και 394 Μηχανικοί).
 
Σύμφωνα με τον Κανονισμό Σπουδών των ΑΕΝ,  για να πάρει πτυχίο, ένας σπουδαστής, έχει την υποχρέωση να ναυτολογηθεί σε εμπορικά πλοία και για δύο εξάμηνα συνολικά κατά τη διάρκεια των σπουδών. Ταυτόχρονα με τον ισχύοντα κανονισμό ισχύει το Π.Δ. 251/2002 το οποίο καθορίζει ότι: «Οι εφοπλιστικές ενώσεις υποχρεούνται να εξασφαλίζουν τον απαιτούμενο αριθμό πλοίων και να δέχονται τους σπουδαστές που αποστέλλονται από τις ΑΕΝ για ναυτολόγηση. Η ναυτολόγηση των εκπαιδευομένων σπουδαστών γίνεται με την εποπτεία του ΥΕΝ και οι σχετικές δαπάνες αποστολής και παλιννόστησης τους βαρύνουν τους πλοιοκτήτες»

Στην πράξη όμως αυτά δεν τηρούνται. Το τελευταίο δεκαήμερο δέχομαι συνεχείς εκκλήσεις από εκπαιδευομένους σπουδαστές των Σχολών ΑΕΝ και μάλιστα γυναικών (1) . Οι σπουδαστές τρέχουν μόνοι τους να βρουν καράβι και ειδικά οι σπουδάστριες συναντούν πόρτες κλειστές στις εφοπλιστικές ενώσεις, αν και υπάρχει ευρωπαϊκή οδηγία για ποσόστωση γυναικών αξιωματικών. Κι όταν αποτανθούν στις σχολές τους και ζητήσουν βοήθεια δεν είναι λίγες οι φορές που  συναντούν αδιαφορία. Οι σπουδαστές των ΑΕΝ δεν ευθύνονται για την μη έγκαιρη ναυτολόγηση τους στα εκπαιδευτικά ταξίδια που έχει ως αποτέλεσμα όσοι δεν πραγματοποιήσουν να μην μπορούν να συνεχίσουν τις σπουδές τους. Δεν είναι λίγες οι φορές  όπου οι δόκιμοι πλοίαρχοι και ιδιαίτερα οι γυναίκες δόκιμοι, δηλαδή οι σπουδάστριες των Α.Ε.Ν ΠΛΟΙΑΡΧΩΝ, καταλήγουν ή να μην πάρουν πτυχίο από τη σχολή ή και να διαγραφούν πριν ολοκληρώσουν τις σπουδές τους.

ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ
  1. Πως θα χειριστεί ο αρμόδιος Υπουργός το συγκεκριμένο πρόβλημα, ώστε να υπάρξει άμεση επίλυση πραγματοποίησης των εκπαιδευτικών ταξιδιών των σπουδαστών ΑΕΝ για το 2011-2012, ώστε να μην στερηθούν και να μην αποβεί σε βάρος των ίδιων και των οικογενειών τους, το δικαίωμα της συνέχισης των μαθημάτων τους.
  2. Σχετικά με την συμπλήρωση μηχανογραφικών δελτίων για εισαγωγή σπουδαστών-τριών σε ναυτικές σχολές, θεωρείτε ότι οι σπουδάστριες πρέπει να αποφύγουν τις συγκεκριμένες σχολές, εξαιτίας της αδυναμίας να αποκατασταθούν επαγγελματικά ή θα  απαιτήσετε την εφαρμογή της ανάλογης ποσόσωστης σύμφωνα με την ευρωπαϊκή οδηγία (EU Directive), για γυναίκες - αξιωματικούς.- 
ΑΡΒΑΝΙΤΗ ΠΡΕΒΕΖΑΝΟΥ ΕΥΓΕΝΙΑ
πρ. ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
Απόφοιτη Σχολής Πλοιάρχων ΑΔΣΕΝ ΑΣΠΡΟΠΥΡΓΟΥ
(1)    Επισυναπτόμενο ηλεκτρονικό μήνυμα της 26ης Ιουνίου 2012

Βαλεντίνα Τ.........
26 Ιουν


Γεία σας!
Συγχαρητήρια για την μέχρι τώρα πορεία σας, ιδιαίτερα στον κλάδο του ναυτικού..Το όνομα μου είναι Τ.......... Βαλεντίνα και είμαι δόκιμος πλοίαρχος στης σχολής ΑΕΝ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ! Πήρα το θάρρος να σας στείλω αυτο το e-mail γιατί πιστεύω πως μόνο μια γυναίκα καπετάνισσα μπορεί να με καταλάβει..Ήμουν Αεν Ονουσσών, αλλά λόγω οικονομικών προβλημάτων έκανα μεταγραφή για την θεσσαλονίκη, όπου είμαι απο εκεί και μένω μόνιμα..Το προβλημά μου είναι ένα πρόβλημα που απασχολεί πολλά κορίτσια..Όπως θα γνωρίζεται πρέπει να κάνουμε την πρακτική μας στην θάλασσα..όμως το πρόβλημα είναι ότι δεν μπορούμε να βρούμε καράβι..
Έχω κατέβει στον Πειραιά αρκετές φορές για να κάνω αιτήσεις σε πολλές ναυτιλιακές εταιρείες, αλλα οι περισσότερες απο αυτές δεν δίστασαν να μου πουν πως δεν δέχονατι γυναίκες, και  μερικές άλλες μου έλεγαν πως δεν έχουν ελληνικά πληρώματα, αλλα μονάχα ξένους...Ο καιρός πενάει και αν μπαρκάρω γρήγορα θα χάσω την χρονιά μου στην σχολή..
Εγώ έχω 26 μέρες υπηρεσία γιατί τον Φεβρουάριο είχα μπαρκάρει σε μια ακτοπλοϊκη εταιρεία, αλλά το πλοίο παρουσίασε πρόβλημα και  πήγε για επισκευή..η εταιρεία απέλυσε όλο το πλήρωμα, λεγοντάς μου και εμένα πως θα με βάλουν σε κάποιο άλλο.. συνέχεια επικοινωνούσα μαζί τους και αφού πέρασε ο καιρός μου είπαν πως δεν έχουν που να με βάλουν επειδή τα πλοία δένουν...
Φυσικά δεν σταμάτησα στιγμή να τηλεφωνώ σε διάφορες εταιρείες, ακόμη και για ποντοπόρα, αλλά όλες μου λένε ότι έχουν συμπληρώσει..
Βρίσκομαι σε μεγάλη απόγνωση και δεν ξέρω τι να κάνω..
Αυτό που με εξόργισε ακόμη περισσότερο ειναι που μερικές εταιρείες με ρώτησαν αν έχω κάποιον γνωστό σε αυτές..με λίγα λόγια αν έχω κάποιο μέσον..δηλ. αν είχα θα με δέχονταν, ενώ τώρα που δεν έχω μου λένε πως είναι full?
 Πραγματικά δεν ξέρω τι να κάνω, στεναχωρίεμαι τόσο πολύ, γιατί δεν θέλω να εγκαταλείψω την σχολή..
Σας παρακαλώ αν μπορείτε με κάποιο τρόπο να μου πείτε τι άλλο να κάνω, βοηθήστε με!!!
Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων..

Comments